Miesta, kde získate kapitál na rozbehnutie vášho podnikania

Napísané dňa 29.11.2017

Miesta, kde získate kapitál na rozbehnutie vášho podnikania

V poslednom čase sa v podnikaní čoraz viac opakuje jedna divná mantra. Môžete na ňu naraziť na sociálnych sieťach, v rôznych knihách a v podstate všade, kde sa stretávajú ľudia, čo majú niečo spoločné s biznisom či startupmi. Aby si zarobil peniaze, nepotrebuješ peniaze. Každý, kto to už skúsil, vie, že je to hlúposť.

Jednoducho preto, lebo peniaze sú krvou biznisu. A to doslova. Takisto ako krv, aj peniaze tečú vo „finančných tokoch“ každej firmy. A keď prestanú tiecť, začínajú problémy.

Tu však anatomické prirovnania ani zďaleka nekončia. Tak ako človek, aj začínajúci biznis potrebuje niekedy transfúziu krvi. Napumpovať nový život do žíl. Získať extra kapitál, ktorý pomôže udržať podnikanie nad vodou, alebo mu dovolí využiť prichádzajúcu príležitosť. A otázka vtedy znie, odkiaľ ich vziať?

 

Kde si požičať kapitál?

Zdrojov môže byť viacero:

 

1. Rodina, známi, vlastné zdroje

Pre mnohých začínajúcich podnikateľov, ktorí potrebujú na rozbeh zopár stoviek alebo tisícok, to môže byť schodná cesta. Trocha sa uskromniť alebo zistiť, či niekto z okolia nehľadá možnosť, ako zhodnotiť peniaze, ktoré mu „ležia ladom“.

Pozor však na jedno – peniaze dokázali rozkmotriť aj tých najlepších priateľov, či dokonca súrodencov a rodičov.

Opýtajte sa sami seba, čo sa stane, ak sa vám biznis nevydarí? Stojí vám to za prípadné dlhoročné problémy či odlúčenie?

 

2. Banka

Samozrejme, tá najočakávanejšia odpoveď. Existujú rôzne úvery na podnikanie a niektorý môže byť vhodný práve pre vás, obzvlášť ak na začiatok potrebujete väčší obnos.

Problémom s bankami je však byrokracia. Banka si svoju pôžičku chce chrániť, a preto pred tým, než vám dá čo i len cent, bude potrebovať podnikateľský zámer, finančný plán, musíte mať dobrý kredit... Ste teda vydaní na milosť a nemilosť toho, čo si o vašom nápade myslia iní.

 

3. Crowdfunding

V súčastnosti moderná a veľmi efektívna metóda, ako si overiť, či bude váš nápad komerčne úspešný ešte pred tým, než vyrobíte prvý kus svojho výrobku. Znie to až príliš dobre na to, aby to bola pravda... a skutočne to také jednoduché nie je. Pripraviť crowdfundingovú kampaň vôbec nie je lacné a tiež to nie je bez námahy. Príprava samotnej kampane môže trvať mesiace či roky, stáť veľa peňazí – a nakoniec nemusí vôbec vyjsť.

 

4. Finzo - crowdlending

Určite ste si všimli, ako sa posledné dva nadpisy podobajú. Na rozdiel od crowdfundingu, kde vám „dav“ (crowd) peniaze „dáva“ (funding), tu vám peniaze požičiava (angl. „lending“).

Finzo je platforma, ktorá spája malých investorov - tí spoločne vyskladajú sumu, ktorú si chcete požičať. Pôžičku dostanete, ak sa nájde dostatok investorov, ktorí budú ochotní požičať vám peniaze. Na rozdiel od klasickej pôžičky je crowdlendingová pôžička oveľa flexibilnejšia a otvorenejšia pre všetky možné druhy zámerov.

A to by sme mali!

Samozrejme, existuje ešte veľa iných metód, ako získať na svoje podnikanie finančnú injekciu (investor, startupový inkubátor...), ale každá z nich by bola na úplne samostatnú tému a nemusela by byť vhodná na začiatok pre menších podnikateľov.

Takže? Ste pripravení napumpovať nový život do žíl vášho biznisu? Všetky možnosti sú pre vás otvorené!

Prihlásiť